Aufgrund eines strukturellen Personalmangels bei PostNL und einer Renovierung verschiedener PostNL-Verteilzentren wurde die Post nicht oder verspätet zugestellt.
Es ist derzeit unklar, wann PostNL seinen Rückstand abgebaut haben wird. Wir stehen in täglichem Kontakt mit PostNL, um sicherzustellen, dass Sie Ihr Magazin oder Ihre Bestellung erhalten. Entschuldigen Sie die Unannehmlichkeiten.

Über ein digitales Magazin

Mit welchem ​​Programm kann ich die Datei öffnen?
Sie können die digitale Ausgabe als PDF-Datei herunterladen. Sie können diese Datei auf Ihrem Computer öffnen über Adobe Reader. Wenn Sie ein iPad oder iPhone verwenden, empfehlen wir Adobe Reader . Wenn Sie ein Tablet oder Smartphone mit Android-Betriebssystem besitzen, empfehlen wir Ihnen ebenfalls Adobe Reader .
Der Link ist abgelaufen, was nun?
Sie können die digitale Ausgabe dreimal herunterladen. Konnten Sie es jedoch nicht ordnungsgemäß herunterladen und erhalten Sie immer noch diese Nachricht? Dann können Sie eine zweite Lieferung anfordern. Gehen Sie dazu zu die Homepage, suchen Sie dann Ihre Zeitschrift und wählen Sie „Zeitschrift nicht erhalten“.

Allgemein

Ich habe eine Beschwerde. Was jetzt?
Für Beschwerden über die Lieferung Ihrer Zeitschrift oder Rechnung besuchen Sie bitte die Seite „Sonstige Änderungen/Fragen“ der betreffenden Zeitschrift. Weitere Beschwerden können Sie über einreichen das Kontaktformular. Wir werden uns innerhalb von 3 Werktagen mit Ihnen in Verbindung setzen, um eine ausführliche Antwort zu erhalten. Wenn die Beschwerde von Aboland nicht gelöst werden kann, können Sie sich über an die Online-Streitbeilegung wenden Europäische ODR-Plattform
Rücktrittsrecht
Was macht Abonnementenland mit meinen persönlichen Daten?
Uw naam- en adresgegevens worden vastgelegd op het moment dat u een abonnement aanvraagt via Abonnementenland. Deze gegevens worden alleen gebruikt voor het activeren van het abonnement. Na activatie van uw abonnement zijn uw gegevens eigendom van de uitgever van het betreffende magazine.
Kann ich meine persönlichen Daten ändern?
Dat kan. Ga naar het betreffende magazine en kies voor Adreswijziging doorgeven. Vul het formulier volgens de aanwijzingen in en verstuur deze. Uw gegevens worden binnen 4 weken aangepast.
Kann ich meine persönlichen Daten einsehen?
Dat kan. Indien u hiervan gebruik wilt maken, kunt u dit via das Kontaktformular kenbaar maken.
Welche Garantie habe ich auf die Magazine?
Wij staan ervoor in dat alle producten voldoen aan uw redelijke verwachtingen. Mocht dat niet het geval zijn, kunt u contact met ons opnemen.

Over het bestellen van een (cadeau)abonnement

Hoe kan ik een abonnement bestellen?
Vul bij Online regelen in het zoekscherm de naam of een gedeelte van de naam van het tijdschrift van uw keuze in. Klik op de naam van de titel. Dan komt u op de pagina van dat magazine. Klik dan op Bestellen en kies de aanbieding van uw keuze. Klik daarna op Bestel.
Vul al uw gegevens in en klik op Controleer gegevens. Volg de aanwijzingen op de abonneerpagina voor het invullen van uw gegevens en het definitief maken van de bestelling.
Kan ik mijn abonnement op een specifieke datum in laten gaan?
Uw abonnement gaat automatisch in met ingang van het eerstvolgende nummer. De verschijningsdatum van uw eerste nummer staat vermeld in de bevestigingsmail. In sommige gevallen is het mogelijk uw abonnement in te laten gaan met de laatst verschenen editie. Deze ontvangt u dan binnen enkele dagen na uw aanmelding.
Hoe kan ik een abonnement cadeau geven?
Vul op het aanvraagformulier eerst de gegevens van de ontvanger in. Geef dan op het aanvraagformulier aan dat het een cadeauabonnement betreft en vul bij factuuradres uw gegevens in. Cadeauabonnementen stoppen automatisch na afloop van de abonnementsperiode.
Ik heb het verkeerde abonnement aangevraagd of ik heb een abonnement dubbel aangevraagd. Wat nu?
Neemt u contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Onze medewerkers zoeken dan samen met u naar een gepaste oplossing.
Ik heb een abonnement aangevraagd, maar geen orderbevestiging ontvangen. Is mijn aanvraag doorgekomen?
Indien u uw emailadres correct heeft ingevoerd en u heeft ook in uw SPAM-box geen email van ons ontvangen, dan is de aanvraag waarschijnlijk niet aangekomen. Kijkt u aub na 24 uur nogmaals. Heeft u dan nog niets ontvangen, vraag dan het abonnement opnieuw aan. Eventueel kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 0900-ABOLAND (0900-2265263).
Wanneer is mijn bestelling definitief?
Uw bestelling is definitief wanneer u op de pagina waar u uw gegevens kunt controleren, klikt op de button Bestelling plaatsen
Ik heb een bestelling geplaatst, maar wil er toch vanaf zien. Wat doe ik dan?
Neemt u zo snel mogelijk, maar ten hoogstens 14 dagen na het plaatsen van deze bestelling, contact op met ons via 0900-ABOLAND (0900-2265263).
Wat is de geldigheidsduur van een aanbieding?
Alle aanbiedingen gelden zolang ze op de pagina van het betreffende magazine vermeld staan. Voor aanbiedingen met een welkomstgeschenk geldt zolang de voorraad strekt. Ziet u een eerdere aanbieding niet meer op deze pagina staan, dan is deze helaas niet meer geldig. Heeft u hier vragen over, vul dan das Kontaktformular in.
Welk BTW percentage wordt gehanteerd bij mijn bestelling?
Er geldt voor alle aanbiedingen dat de genoemde prijzen inclusief BTW zijn, tenzij anders vermeld.

Over een welkomstgeschenk

Wanneer ontvang ik het welkomstgeschenk dat ik krijg bij het abonnement?
Uw welkomstgeschenk ontvangt u binnen vier weken na ontvangst van uw betaling. Aanbiedingen gelden zo lang de voorraad strekt.
Ik krijg een welkomstgeschenk bij het door mij bestelde cadeauabonnement. Kan ik deze op een ander adres (de ontvanger van het cadeauabonnement) laten bezorgen?
Welkomstgeschenken worden altijd naar de betaler van het abonnement gestuurd. U kunt desgewenst het geschenk cadeau geven aan de ontvanger van het cadeauabonnement.
Kan ik mijn welkomstgeschenk ruilen?
Dat is helaas niet mogelijk. Van ieder welkomstgeschenk is een beperkte voorraad beschikbaar.
Indien een welkomstgeschenk beschadigd of niet bij u is aangekomen, laat ons dat dan aub weten via 0900-ABOLAND (0900-2265263).

Over het betalen van een abonnement

Hoe kan ik een abonnement betalen?
De abonnementen kunnen naar keuze betaald worden door middel van Automatische incasso, factuur, iDeal, Credit Card, PayPal en Mister Cash. De beschikbaarheid van deze betaalmethoden hangt af van de gekozen aanbieding. U kunt op het bestelformulier aangeven van welke betaaloptie u gebruik wilt maken. Soms is sprake van extra administratiekosten of geldt er een korting bij bepaalde betaalmethoden. Dit staat dan vermeld op het bestelformulier. Een acceptgiro/rekening ontvangt u binnen 4 weken vanzelf thuis. U kunt wachten met betalen tot u deze hebt ontvangen.
Wanneer betaal ik voor het abonnement?
Aan het begin van uw abonnementsperiode ontvangt u een factuur of wordt het geld van uw rekening afgeschreven. Dit kan oplopen tot 6 weken na uw abonnementsaanvraag.
Ik wil mijn betaalwijze aanpassen van automatische incasso naar acceptgiro. Kan dat?
Dat kan. Ga naar het contactformulier.
Vul het formulier in en uw automatische incasso wordt dan ingetrokken per eerstvolgende abonnementsperiode. Voor een lopende abonnementsperiode kunt u helaas de incasso niet meer wijzigen. Houd er rekening meer dat voor sommige bladen administratiekosten berekend worden bij betaling per acceptgiro.
Ik wil mijn betaalwijze aanpassen van acceptgiro naar automatische incasso . Kan dat?
Dat kan. Ga naar de pagina van het betreffende magazine en klik op Overige wijzigingen / vragen.
Kies daar voor Uw betaalwijze aanpassen. Vul het formulier in en kies bij Betaalwijze Afgeven automatische incasso.
Ik wil graag betalen via telebankieren. Kan dat?
Ja, dat is geen probleem. Wilt u wel kiezen voor de optie Acceptgiro en het betalingskenmerk gebruiken? Anders kunnen wij uw betaling mogelijk niet registreren.
Wanneer wordt mijn geld afgeschreven bij een creditcard betaling?
Zodra uw betaling is geverifieerd, worden wij geïnformeerd dat de bestelling is betaald. Het aankoopbedrag wordt direct afgeschreven.
Wat zijn de kosten per betaalmethode?
Aboland biedt verschillende abonnementen aan voor een groot aantal uitgevers. Hierdoor worden er geen vaste kosten per betaalmethode gehanteerd. Per aanbieding/blad worden er verschillende kosten gehanteerd, afhankelijk van de wensen van de uitgever.Deze kosten worden wel duidelijk gecommuniceerd tijdens het bestelproces. Nadat uw persoonsgegevens zijn ingevuld in de eerste stap van het inschrijfformulier, komt u terecht in de tweede stap, waar de aangepaste abonnementsprijs wordt gecommuniceerd per betaalmethode.Vervolgens gaat u naar de derde pagina. Dit is een samenvattingspagina, waar de details van uw keuze kort worden samengevat. Als u op deze pagina zit, heeft u nog niet uw abonnement afgesloten en kunt u rustig alles terug kijken (en ook mogelijk veranderen). Op deze pagina wordt ook nogmaals de aangepaste abonnementsprijs gecommuniceerd.

Over het doorgeven van een naam- of adreswijziging

Hoe kan ik een naam- of adreswijziging doorgeven?
Ga naar de pagina van het betreffende magazine en klik op Adreswijziging doorgeven. Vul het formulier in en verstuur deze. De adreswijzigingen worden direct verwerkt, tenzij u een toekomstige wijzigingsdatum opgeeft.

Over het beëindigen van een abonnement

Hoe kan ik weten wanneer mijn abonnementsperiode afloopt?
Wanneer u een factuur thuis heeft ontvangen, dan staat daar de abonnementsperiode op vermeld. Als u betaald heeft met een automatische incasso, dan vindt u de periode op uw bankafschrift terug.
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen en hoe lang van tevoren moet ik dit doen?
Voor ieder tijdschrift geldt een ander opzegtermijn en ook de wijze van opzeggen verschilt. Doorgaans kunt op opzeggen via deze website. Ga hiervoor naar de pagina van het betreffende magazine en klik op Abonnement opzeggen. U krijgt dan te zien wat de opzegtermijn voor het betreffende magazine is én u kunt de abonnementsvoorwaarden nalezen. Stuur uw opzegging naar ons toe door alle gegevens in te vullen. Onderaan kunt u ook aangeven of u een opzegbevestiging wilt ontvangen van uw opzegging.
Loopt mijn abonnement automatisch af of moet ik het zelf opzeggen?
Cadeau- en proefabonnementen lopen automatisch af, tenzij in de tekst anders is vermeld. Andere abonnementen worden omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd, tenzij het abonnement tijdig en volgens de, voor dat magazine, geldende regels is opgezegd.
Wat is mijn opzegtermijn?

Wanneer u op kunt zeggen, hangt af van het abonnement. Na afloop van de actieperiode waar u zich voor heeft aangemeld geldt er een opzegtermijn (Dit geldt niet voor proef- en cadeauabonnementen).

Publiekstijdschriften

  • Voor tijdschriften die minstens één keer per maand verschijnen geldt een opzegtermijn van maximaal één maand.
  • Voor tijdschriften die minder dan één keer per maand verschijnen geldt een opzegtermijn van maximaal drie maanden.

U vindt de abonnementsvoorwaarden voor uw magazine terug in de colofon van het betreffende magazine.

Vaktijdschriften
Vaktijdschriften zijn opzegbaar aan het einde van iedere abonnementstermijn. Dit betekent dat u uiterlijk een door de uitgever bepaald aantal weken voor afloop van de huidige abonnementenstermijn uw abonnement opgezegd dient te hebben. De opzegtermijn vindt u in de colofon van het tijdschrift.

Over het ontvangen van tijdschriften

Wanneer ontvang ik het eerste nummer van mijn abonnement?
Uw abonnement gaat automatisch in met ingang van het eerstvolgende nummer. Dit houdt in dat u gemiddeld tussen de 2 en 4 weken later uw eerste nummer ontvangt bij een weekblad. Voor maandbladen geldt een maximale termijn van 3 maanden (bij verschijning van 4x per jaar).Wanneer u uw eerste nummer ontvangt, staat vermeld in de bevestigingsmail.
Ik heb een nummer van mijn abonnement niet ontvangen. Kan ik deze alsnog ontvangen?
Dat kan uiteraard, zo lang de voorraad strekt. Ga naar de pagina van het betreffende magazine en kies voor “Overige wijzigingen/vragen”. Kies daar voor “Een vraag stellen over de bezorging van uw blad” en vul uw gegevens in. Er wordt dan zo spoedig mogelijk een nummer nagezonden.

Over het nabestellen van reeds verschenen nummers

Ik wil een reeds verschenen nummer nabestellen. Kan dat?
Dat kan. Indien eerder verschenen nummers na te bestellen zijn, kunt u deze vinden op magvilla.nl
de_DEDeutsch