Description
Over dit magazine:
Tien jaar geleden werd de wereldwijde ranglijst van internetsites nog bevolkt door klassieke mediapartijen, nu zijn die stuk voor stuk uit de hoogste regionen verdwenen. Wie op internet een rol van betekenis wil spelen, stelt het publiek centraal. Bloggen, twitteren, hyven, het zijn werkwoorden geworden. Maar wat betekenen ze en wat kun je ermee? Handboek Communities geeft vuistregels voor het succesvol inzetten van social media, laat aan de hand van best practices zien hoe Nederlandse sites groot zijn geworden en schetst met het Social Media Model een route naar een social mediastrategie. Aan de hand van praktijkvoorbeelden zie je hoe de passie, betrokkenheid en deskundigheid van het publiek kunnen worden ingezet bij het aanhalen van banden en vergroten van loyaliteit, publieksbereik, productverbetering, innovatie en het verhogen van omzet of verminderen van kosten. Handboek Communities put uit de eigen praktijk en ervaring van de schrijver, (social) mediaspecialist Erwin Blom, maar ook uit interviews met tientallen experts en vertegenwoordigers van communities. Dit boek laat zien hoe een hobbyproject uitgroeit tot een winstgevende onderneming, hoe een klassieke mediapartij de nieuwe werkelijkheid succesvol omarmt, een gemeente actief aan publieksparticipatie doet en interne kennisdeling bij een groot bedrijf tot kostenvermindering leidt. Handboek Communties is er voor iedereen die communities wil leren kennen, begrijpen en succesvol in wil zetten.
Avis
Il n’y a pas encore d’avis.