Strukturelle Personalknappheit bei PostNL und Umbauarbeiten in mehreren PostNL-Verteilzentren führten dazu, dass die Post entweder nicht oder verspätet zugestellt wurde.
Derzeit ist unklar, wann die PostNL ihre Rückstände abbauen wird. Wir stehen in täglichem Kontakt mit PostNL, um sicherzustellen, dass Sie Ihre Zeitschrift oder Ihre Bestellung erhalten. Wir entschuldigen uns für die Unannehmlichkeiten.

Versand

Wie bezorgt mijn bestelling?
Wij versturen uw bestelling met PostNL. Als een bestelling niet door de brievenbus past, versturen wij deze als pakket. Op een postbusadres levert PostNL geen pakketten af die zwaarder zijn dan 12 kilo. Wij adviseren u om uw grote bestellingen niet op een postbusadres maar op een regulier adres te laten bezorgen.

Wat zijn de kosten van mijn verzending?
3,35 euro voor Nederland (ex. btw)
7,584 euro voor België (ex. btw)
21,19 euro voor de rest van Europa (ex. btw)
39,66 euro voor de rest van de wereld (ex. btw)

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Als u op werkdagen ‘s middags vóór 15:00 uur uw bestelling plaatst, dan wordt deze bestelling nog dezelfde dag aangeboden aan PostNL en zij leveren doorgaand uw bestelling dan de volgende morgen af. Bestellingen dienen in ieder geval binnen 10 werkdagen te zijn afgeleverd.

Wat als Aboland niet binnen de gestelde levertermijn kan leveren?
Indien Aboland niet binnen de gestelde levertermijn kan leveren, wordt u daar voor het verstrijken van de levertermijn op de hoogte gebracht. U ontvangt dan een nieuwe levertermijn, maar u kunt dan ook de overeenkomst kosteloos annuleren.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?
Ja, u kunt, naast uw eigen adres als opdrachtgever, kiezen voor een tweede adres waar u uw bestelling wilt laten bezorgen.

Kan ik tijdschriften in het buitenland laten bezorgen?
Ja, Aboland levert bijna over de hele wereld tijdschriften

Zijn alle tijdschriften die ik bestel altijd voorradig?
Normaalgesproken zijn alle tijdschriften die u in de shop aantreft in voorraad en dus te koop. Tenzij er duidelijk staat aangegeven ‘uitverkocht’. Het kan echter heel sporadisch gebeuren dat een tijdschrift om de een of andere reden toch niet leverbaar is. Wij nemen dan contact met u op en overleggen met u of het betreffende tijdschrift nagestuurd kan worden of dat wij het door u betaalde bedrag zo spoedig mogelijk op uw rekening terugstorten.

Als een tijdschrift uitverkocht is, is dat dan tijdelijk niet leverbaar?
Dat verschilt per tijdschrift. Sommige tijdschriften worden wel en sommige worden niet door de uitgever nageleverd. Als u dat van een bepaalde uitgave wilt weten, dan kunt u ons het beste even mailen; klantenservice@aboland.nl.

Wat moet ik doen als ik mijn tijdschrift(en) ernstig beschadigd ontvang?
U kunt uw bestelde tijdschriften normaal gesproken niet retourneren. Maar als u een of meerdere tijdschriften ernstig beschadigd heeft ontvangen dan kunt u deze – mits deze geen sporen van gebruik vertonen, zo snel mogelijk retourneren. Voeg uw per mail ontvangen orderbon bij met een korte tekst waarom u het tijdschrift retour stuurt. Stuur het tijdschrift naar:
Aboland
De Trompet 1739
1967 DB Heemskerk
Na ontvangst van het beschadigde tijdschrift sturen wij u dan – mits voorradig – een nieuw exemplaar. Mocht het tijdschrift niet meer voorradig zijn, dan kunt u een ander tijdschrift uitzoeken of vragen of wij het betreffende bedrag terugstorten.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd tijdschrift krijg toegestuurd?
In het geval dat wij u per ongeluk een verkeerd tijdschrift hebben toegestuurd, verzoeken wij u het tijdschrift zo snel mogelijk te retourneren. Om te achterhalen waarom u een ander tijdschrift heeft ontvangen, is het belangrijk dat u de per mail ontvangen orderbon bijsluit en op de achterkant aangeeft wat de reden van retour is en wat het verschil is tussen de twee artikelen. Vermeld hierbij de titel en het editienummer en stuur het naar:
Aboland
De Trompet 1739
1967 DB Heemskerk
Na ontvangst van het het verkeerd gestuurde tijdschrift sturen wij u dan – mits voorradig – het juiste exemplaar. Mocht het tijdschrift niet meer voorradig zijn, dan kunt u een ander tijdschrift uitzoeken of vragen of wij het betreffende bedrag terugstorten.

Kan ik een datum kiezen waarop mijn bestelling bezorgd zal worden?
Ja, dat kan, dankzij onze uitgestelde verzending. Jij bepaalt wanneer wij jouw bestelling met de post meegeven.

Kan ik kiezen op welk moment van de dag mijn bestelling bezorgd zal worden?
Nee, die mogelijkheid bieden wij niet. Echter doen we bijna altijd onze bestellingen in een of meerdere enveloppen zodat je er niet voor thuis hoeft te blijven

Ik heb zojuist besteld, maar heb spijt van mijn keuze. Kan ik de bestelling nog annuleren?
Nee, dat is helaas niet mogelijk. U kunt het bestelde tijdschrift dus ook niet retourneren.

Kan ik mijn tijdschriftbestelling in cadeaupapier laten inpakken?
Ja dat kan. Wij pakken uw tijdschrift(en) in een fraai papier in.

de_DEDeutsch